Jom ikut saya

Sunday, July 4, 2010

"Perempuan yang Baik Adalah untuk Lelaki yang Baik"

Janji tuhan yang pasti dan aku yakini sepenuhnya.. msa aku dgn wawa dulu x d nafikan aku melupakan ayat ni.. boleh d katakan aku x ykin dgn janji tuhan.. astaghfirullah.. serius aku katakan dlu lpas aku knai wawa, aku tkot kehilangan dia.. btoi2 aku lupa jnji Allah dlm surah An-Nur ni.. ayat 26.. skarang aku xkn ulangi lg kesilapan 2.. trnyata kita x mpu halang perpisahan andai itu yg ditetapkan-Nya.. laa ni aku letakkan sume urusan jodoh, ajal, kejayaan dalam tangan Allah.. aku xkn kacau.. yg pntg aku berdoa yang terbaik untuk itu.. amiinn.. kt uitm ni.. sume lawa, cantik, comey, cun, tapi x taw laa, aku dh x ske nk kco pmpuan mcm dlu.. aku dh sruh mama carikan calon yg terbaik.. mama nak cucu2 yg comey2 kna cri laa mak depa yang comey2 gak.. haha.. lawak bla aku ingat blik pesanan aku.. aku dh jnji dgn famili aku yg aku xkn bawa blik awek kali ni.. sure n insya allah aku mampu.. hal wawa plak, aku akn try luputkan dia dr ingatan aku.. dh laa kngan x bez.. ha3

kali ni aku btol2 yakin yang "perempuan yg baik2 adalah utk lelaki yang baik2 juga".. aku xkn 'derhaka' lagi dgn ayat ni.. Allah dh balas 'penderhakaan' aku dlu dgn merasai kehilangan wawa, org yg aku tkot kehilangannya kalu aku x ngorat dia dlu.. ha3.. utk para pecinta ni nasihat aku yg aku petik dari kata2 pujangga inggeris:

"janganlah kita asyik mengejar permata yang belum kita miliki hingga kita kehilangan berlian dalam genggaman kita"

kejarlah cinta yang sesungguhnya karena ianya membahagiakan, jgn terpedaya dgn mainan dunia yang berpura-pura..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...