Jom ikut saya

Saturday, September 4, 2010

Hamas Bukan Terrorist...

tajuk kali ni, hamas bukan terrorist.. aku sedih bila dengar dari mulut umat islam sendiri yang mengecam hamas.. tambah2 dari kalangan mereka2 yang 'berpelajaran tinggi'.. aku budak teknik jaa.. tapi aku cukup anti dengan orang yang tak taw perkembangan dunia, tak pernah membaca tentang apa yang jadi kat sana, tak pernah merasai apa yang depa rasa, pastu senang2 nak tuduh depa PENGGANAS.. geng2 ni tak layak hidup laa bagi aku.. tak reti fikir logik.. setiap penentangan mesti beralasan..

awat yang depa tak tuduh tok janggut, dato bahaman, mat kilau, maharaja lela, dan lain2 sebagai pengganas? depa dulu pun dok serang orang gak kn? taw plak ampa nak kata yg depa tu pembela bangsa.. pejuang kemerdekaan.. lawan penjajah dan mempertahankan tanah air dari dirampas.. macam tu jugak hamas.. ia merupakan satu parti politik yang direstui rakyat palestin tapi malangnya dunia mengikut rentak 'balada' zionis yang tidak mengiktiraf hamas..

hamas menang dalam pilihanraya demokrasi yang dianjur amerika.. tapi depa tak diiktiraf malah negara depa dibedil sebagai hukuman kemenangan hamas.. adil ka macam tu? bagi aku dunia dah tak ada keadilan.. penjenayah dibela oleh polis.. hakim ikut cakap penjenayah.. hmm.. susah nk cari keadilan dah.. aku geram dengan 'barua' yang dok tuduh orang palestin macam2.. panas telinga aku dengar..

bayangkan ampa ada rumah.. then tiba2 ada sekumpulan orang mai rumah ampa.. tiba2 suruh ampa keluar.. pastu claim yang tu rumah depa.. agak2 ampa buat apa? kalau aku, aku pi hentak jaa kepala ketua dia.. pandai2 mai rumah orang pastu mengaku rumah dia.. sama laa situasi dengan palestin.. yahudi mai dari ceruk mana tak taw tiba2 nak halau tuan tanah kat negara depa sendiri.. kalau tak lawan tu bodo laa.. hak kita utk dipertahankan..

allah dah kata, takda perjanjian dengan org yahudi coz depa selalu munkir janji.. bygkn janji dgn tuhan pon depa dok mungkir, lagi2 dengan bangsa lain yang depa anggap binatang jaa..org palestin kena bohong banyak kali dengan anjing amerika dan babi zionis.. tak payah perjanjian dah.. perang jalan terbaik.. hamas pilih penentangan bersenjata daripada terus dipermainkan golongan setan..aku setuju dengan satu pepatah.. "kalau kita nak aman, kita kena perang"..

syoknya kalau aku ada kat sana.. mesti aku rasa beruntung dapat hidup kat bumi berkat.. kalau mati,mati syahid.. insya allah aku akan usahakan ke palestin.. aku teringin nak pi sana..


..Hamas Sentiasa DiHatiKu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...