Jom ikut saya

Tuesday, September 7, 2010

Bidadari Syurga

aku nak ceqita pasai bidadari dalam surah al-waqiah..surah ke-56 dalam al-quran..diturunkan di Makkah al-mukarramah.. surah ni ceqita pasai akhirat.. nasib orang2 mukmin dengan orang2 kapiaq..syok oo baca..antara ayat yang memotivasikan aku untuk menjadi mukmin sejati ialah:

22. Dan (akan ada) bidadari (wanita jelita) dengan mata lebar dan indah (sebagai isteri bagi orang-orang yang soleh),

23. yang terjaga seperti mutiara yang tersimpan.

skip sampai ayat:

35. Sesungguhnya Kami telah menciptakan mereka (bidadari) dari kejadian yang istimewa.

36. Dan menjadikan mereka perawan.

37. berkasih sayang(sesama suaminya sahaja),(allah mencipta) umur mereka sebaya.

38. Bagi golongan kanan(soleh).


firman allah yang menjanjikan balasan yang baik untuk lelaki2 soleh.. manusia mana tak mau bidadari.. dah laa sentiasa dara,lawa,aiisshhh.. aku minat tang bulu mata, perghhh,lentik lebih pada bulu mata unta habaq ang.. pernah tengok kaa bulu mata unta? aku baca dlm bku 1001 kisah bidadari,riwayat kata bulu mata hurul 'ain ni lebih cantik dari bulan sabit...!! bayangkan...


ceqita pasai kulit dia pulak..sirah kata lembut 100 kali
ganda kapas and sutera.. perghhh,dia punya karan mesti 200% karan kalau pegang pempuan dunia.. dah tu kecerahan depa ni lebih dari susu,aku try edit gambaq ex aku yg paling cerah antara yang cerah. tengok laa andaian aku pasai bidadari melalui ex aku ni:



apa ampa nampak? aku macam tengok matahari jaa.. silau.. ha3.. kat syurga jaa boleh tengok depa ni.. masa tu semua benda dah tak terhijab.. nampak trang tang tang..

tu tak kira body dia lagi.. mesti mantop! laki toksah dok bohong laa kata takdak feel kat semua tu.. usah munafik and hipokrit deh!! aku pon terliur bila baca.. 90 degree aku bina menara.. Allah bagi sebesaq2 nikmat kat orang yang menggunakan dunia sebagai saham akhirat.. nak wat pa? nak beli bidadari laa..

pasai suara depa plak.. kalah burung.. merdu yang amat!! tak taw laa kalau hurul 'ain ni mai dunia.. ustaz kata sehelai selendang dia jatuh kat dunia, semua manusia gila sebab wanginya dia.. ustaz tambah kalau kat dunia kita dok leka dengan nyanyian manusia, kat akhirat nanti bidadari tak sudi nyanyi kat kita.. kalau aku,baik aku pilih 'shakira' akhirat,lagi puas!! hehe :)


aku selalu bayang yang bidadari tu 100 kali ganda cun shakira ni..
ishhh,mmg tak mampu nak gambaqkan habaq ang!!

cerita pasai bidadari, aku teringat satu peristiwa.. peristiwa ni besaq laa bagi aku coz menentukan hidup masa mati aku.. dia punya gerun ang sendiri mau ingat laa.. taw dak pasai pa? mai aku ceqita dari mula:

"ooiii met,malam ni free dak?" tanya member aku..nama dia Lah.

*Lah ni kaki gurl ckit..kiqa kami ni sama2 boya..

"aku oraite jaa,awat nak pii mana?" aku kata.

"jom kita pi sembang2 sat kat kedai pattani"

"ok,jom!"aku syok lepak kedai pattani,kacau awek pattani yang jadi pelayan gerai tu..

tetiba Lah bisik kat aku..

"weh met,ang nak join dak?"

"join apa dia?" aku heran..

"aku beli dah helmet,ang mau tak mau jaa.."..Lah serius

aku dok pikiaq helmet?? aku ada dah helmet...
fikiran aku terbayang helmet aku...



aku bajet dia nak ajak aku pi teman dia merempit or gado2.. dia ni gangster ckit tapi sayang tak dak lesen memandu yang sah, so, aku ingat malam tu dia nak suruh aku jadi drebar dia laa.. aku ingat macam selalu laa.. hurmmm, memeber, apa aku kesah?

berbalik kepada persoalan tadi, aku pon menjawab..

"aku ada dah helmet laa.."

"bukan helmet kepala atas,tapi helmet kepala tengah!" habaq Lah sambil letak sesuatu atas meja..

aku jadi pelik, ni helmet pesyen apa? kecik semacam jaa, tak muat kepala kucing pon.. aku perati benda alah tu, ait macam familiar...
then baru aku sedaq!!



ni memang betoi helmet..!! wa respet lu Lah!! ha3.. aku ingat pala kucin pon tak lepas tapi kepala orang pon boleh masuk kiqa besaq anugerah laa tu.. tapi haramjadah sunggoh laa, ang ajak aku pi tutuh awek tu, dah laa aku baru kenai2, tak dan mesra lagi..

"nanti 'mesra' laa.." sengih Lah..

"cibai lu.." ayat besa aku..

selang 5 minit, 'mangsa' sampai.. aku ketaq dah. maklum laa aku dulu AJK surau asrama sekolah, taw hukum hakam benda ni. punya berpeluh aku bila awek tu mai dekat..

"mau dak?" dia tanya aku,aku panggil dia 'ra.. aku kenai dia.. umoq 20-an..

Aku dalam delima.. mau tak mau jaa.. dua persimpangan. masa ni aku teringat the road not taken. belajaq masa sekolah teknik dulu. SPM punya pasai.. tipu laa kalau laki tu mampu tolak mentah2.. mesti pikiaq dulu.. kelebihan dan kekurangan ataupun kerugian, begitu jugak aku..jenuh mempertimbangkan aspek-aspek profit,benefit dan lost, bergegar seluruh badan aku!!

perghh, dia punya dahsyatnya iblis ni habaq ang aku tak taw nak describe macam mana.. habeh hangat satu badan, semacam jaa, yang ulaq plak dok tak diam, mula nak cari lubang. aku dok kira dengan jari, mau tak mau,mau tak mau. aku dapat rasakan kehadiran segerombolan panji-panji setan keliling aku,jeneral dia dok dalam hati aku,membisikkan janji-janji palsu kononnya aku takkan ketagih, boleh taubat lepas buat..

Aku amik rasional laa dari paa yang aku dok perati kat Lah, memang boleh taubat tapi kekadang taubuat,ketagih yang amat,macam penagih dadah laa, masuk serenti konon2 dah insap,keluaq laa.. last2 bukan insap tapi in.s.a.p (in-soon as possible),masuk balik serenti kamu tak dan berapa bulan bebas.. berbalik kepada Lah,dia kalau dapat ayat mana2 pempuan, tiap2 malam dia jalan.. macam tu punya hebat penangan hubungan rumahtangga ni, tapi boleh pulak jeneral tu janji yang aku tak ketagih? mana boleh pecaya..

tetiba aku teringat wajah suci nan abadi, perawan selamanya yang sentiasa hinggap kat otak aku yang aku dok confius selalu pasai kecantikan dia.. dia adalah hurul 'ain. taw kan siapa yang aku maksudkan? actually jenis dia ni ada banyak nama dan bestnya depa tak wujud kat dunia, yang aku mention tadi tu yang common Allah sebut dalam al-quran.. H'A.. ingatkan dia,terus tak jadi projek malam tu..KANSELL..!!

serius aku habaq yang percent aku takut tuhan masa ni amat rendah, yang aku takot api HELL.. then aku takot takkan jumpa lagi wanita akhirat tadi coz ada yang kata kalau kita langgaq perintah Allah sebab pempuan dunia,pempuan akhirat tak mau kat kita dah.. tak sanggup aku kehilangan beliau.. sungguh skema disitu..*o*

ha3.. bila pikiaq2 balik, tak guna gak aku.. aku tolak dia bukan sebab iman yang 'kukuh'.. tapi takot tak dapat bidadari kat akhirat nanti, ish3.. kalau laa dulu aku tolak 'ra sebab takut Allah.. mungkin aku boleh bangga kalau ada pempuan yang tanya, ada kaa laki zaman laa yang tolak ajakan pempuan sebab takut allah? maybe bangga laa coz aku boleh jawab: "AKU!!!"





ingatlah Allah dah pesan: "jangan hampiri zina"
dosa besaq bro! sedap sat jaa, kena tibai selamanya!!
zabaniyah heret ang tak kesian dah bro, teriak pi laa airmata darah pon,depa tak pecaya.. depa maki ang ada!! ;(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...